ضرورت استفاده از ظرفیت سیستان و خراسان رضوی برای مدیریت بحران 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: در پی سیل و کمبود ماشین آلات مدیریت بحران، برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر می‌توان از ظرفیت دیگر استان‌ها استفاده کرد.

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در بحث مدیریت بحران، قدردان سرمایه نیروی انسانی هستیم، اما در کنار این‌ها می‌بایست امکانات و تجهیزات بیشتر از این باشد در حالی که در کل کشور به صورتی است که منتظریم بحرانی صورت بگیرد و بعد به دنبال جبران خسارت برویم؛ اما با کار‌های زیرساختی و تأمین تجهیزات می‌توانیم درصد خسارات را به حداقل رساند.

او افزود: به طور مثال در سیل اخیر ۵۰ قنات در استان درگیر خسارت شدند که برای جلوگیری از خشک شدن آنها باید لجن روی آنها هرچه سریعتر جمع آوری شود، اما در کل استان یک دستگاه لجن کش نداریم. 

اسحاقی بیان کرد: در گذشته برای زیرساخت‌ها اقدام قطره چکانی در استان انجام شده، اما هم اکنون برای مدیریت این قضیه در استان باید به دنبال ترک فعل‌ها رفته، موارد را بررسی و جرم انگاری کنیم تا رویه‌های غلط به رویه‌های درست تغییر پیدا کند، زیرا مدیریت بحران در این لحظه بسیار مهم‌تر از تحمیل خسارت‌های بیشتر به مردم در ماه‌های آینده است. 

نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد کمبود تجهیزات و ماشین آلات مدیریت بحران در استان با استاندار جلسه‌ای گذاشتیم و ایشان موافقت کردند تا ستاد مدیریت بحران از ظرفیت تجهیزات استان‌های همجوار مانند سیستان و خراسان رضوی به صورت قرض گرفتن استفاده کند که در این مورد باید دستگاه‌ها هماهنگی لازم را انجام داده و کمبود‌های خود را اعلام کنند تا هرچه سریع‌تر تجهیزات به استان بیاید. 

او عنوان کرد: کم کاری‌های گذشته و عدم توجه فعلی باعث شد تا در سیلاب اخیر خسارت‌های زیادی به مردم راه‌ها وارد شود و الان بهترین فرصت برای اعلام کمبود تجهیزات و ماشین آلات است تا در ماه‌های آینده دچار بحران بیشتری نشویم و در ادامه می‌بایست حتماً یک ستاد مدیریت بحران یا قرارگاه عملیات اجرایی مدیریت بحران در مرکز استان برای کل استان ایجاد شود تا در آن ماشین آلات و تجهیزات خاص وجود داشته باشد.

اسحاقی تصریح کرد: هم اکنون دو نکته‌ای که از اهمیت بالایی برخوردار است این است که باید تلاش کنیم تا قنات‌ها به دنبال سیلاب اخیر از بین نروند و نکته بعدی اینکه با پرداخت بخشی از خسارات به مردمی که در این جریان متضرر شدند اقتصاد و معیشتشان را قبل از مأیوس شدن آنها نسبت به دستگاه‌های متولی نجات دهیم، که این موجب با هماهنگی میان ادارات، برنامه‌ریزی درست و پیگیری مستمر از تهران امکان پذیر است.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی دیگر از خواسته‌های ما این است ک به خسارت‌های جزئی در کنار خسارت کلی که به مردم در جریان سیل اخیر وارد شده است توجه ویژه‌ای شود و برآورد‌ها بر اساس خود میزان خسارت باشد تا با پیگیری مستمر بران خسارت‌های مردم آرامش به آنها بازگردانده شود.

او گفت: ترک فعل باعث شد تا در استان با بحران سیل مواجه شویم در حالی که می‌شد تا حد زیادی جلوی خسارت‌ها را گرفت؛ همچنین از میزان جذب بودجه ادارات استان در واحد بحران از میزان کل بودجه‌ای که پارسال در لایحه بودجه آوردیم راضی نیستیم و حتی در جلسه‌ای استاندار قصد ترک جلسه را به نشانه اعتراض به جذب کم اعتبارات از سوی برخی دستگاه‌ها را داشتند که به دنبال این نارضایتی، مجمع نمایندگان استان از مراجع حقوقی نسبت به ضایع شدن حقوق مردم در تأمین اعتبارات به صورت جدی ورود پیدا خواهند کرد.

در مسئله بنزین دولت با مردم روراست باشد 

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم و در لایحه بودجه اجازه گران کردن بنزین به دولت را برای امسال ندادیم. 

او افزود: از دولت می‌خواهیم تا با مردم رو راست باشد و صادقانه تصمیم‌ها را با مردم در میان بگذارد. 

اسحاقی بیان کرد: اگر اعلام کردند که بنزین را گران نمی‌کنیم باید به طور شفاف اعلام کنند که منظورشان کل بنزین است یا به طور مثال قرار است که سهمیه‌ای که مردم دارند با قیمت فعلی عرضه شود و استفاده‌های خارج از سهیمه با قیمت بالاتری عرضه شود؟

نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک موضوع دیگری هم که وجود دارد این است که درصدی از سوختکش‌هایی که در استان متوقف می‌شوند نزین خود را از استان‌های همجوار زدند، اما در نهایت پای استان تمام و از سهمیه سوخت استان کم می‌شود در حالی که باید به تفکیک این موضوع نیز دقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.